Užívať si vo vzťahu to sa dá; Oplatí sa skúšať nové veci?

Je veľmi zaujímave koľko vzťahov vznikne a zanikne v jeden deň. Podľa mňa to bude veľmi veľa. Ak si to začnete všímať už len na svojich známych za obdobie jedného roka bude to pomerne dosť veľké číslo. Otázkou je prečo?
Vyskúšali ste dnes niečo nové? Napríklad ste ochutnali nové jedlo, kúpili si čokoládu od iného výrobcu ako obvykle, vyskúšali nový účes... a pod. 98% s vás viem, že nie je. Prečo nie?



Vzťah ako pojem

Ja to chápem ako najlepší kamarátsky vzťah, ktorý môže byť medzi ľuďmi rozličných pohlaví, ktorých spája vzájomná láska. Ich spoločné záujmy no i problémy. Ľudia, ktorý si vedia povedať všetko. A nie len to. Dokážu sa obetovať pre toho druhého. Dokážu urobiť hoc čo aby vyčarili úsmev na tvári toho druhého. Telefonovať hodiny a rozprávať sa celé dni. Spája ich spoločné snívanie a tu by som sa zastavil.

Snívanie o budúcnosti. Dôležité je tu slovíčko budúcnosť. V poslednom čase som si všimol, že tu sa dosť veľa vzťahov končí a podobne tak nastáva keď ide to "tuhého". Tuhým nazývam, keď sa jeden s dvojice zmieni o svadbe, deťoch, o tom, že s ním chce stráviť celý život... niečo čo v tom druhom vyvolá pocit viazanosti. Tomu druhému sa isto v hlave premietne mám xy rokov a ešte mám celý život pre sebou. Ešte je na to skoro. Ja si chcem ešte užiť, precestovať celý svet, spoznať nepoznané a pod...
 S pohľadu toho druhého to chápem. Bojí sa, že príde o možnosť slobody. Ja by som skôr pozrel na to svojimi očami troška ináč. Svet sa dá vo dvojici spoznávať rovnako tak dobre a pravdupovediac samému by sme osobne nechcelo. Tým chcem len poukázať, že niektoré veci si nemusia vzájomne odporovať. Chýba tu len iný uhol pohľadu. Vymeniť strach za dôveru.

Jednu vec som sa však naučil, žiť pre dnešok. Aj v biblii sa píše ako som už aj v inom príspevku použil: "Nebuďte teda ustarostení o zajtrajšok, lebo zajtrajšok sa o seba postará. Každý deň má dosť vlastného trápenia." Mt 6, 34. Boh vedel prečo nám to tak to povedal. Žiť každý deň ako keby bol posledný je umenie podľa mňa. Presne preto, že on skutočne aj môže byť.  Tak ako sa mení každý deň ani mi neostávame bez zmeny a preto, je dnes snívať zvláštne. Lebo aj tieto sny sa postupom času menia.
Nebuďte teda ustarostení o zajtrajšok, lebo zajtrajšok sa o seba postará. Každý deň má dosť vlastného trápenia.
Nebuďte teda ustarostení o zajtrajšok, lebo zajtrajšok sa o seba postará. Každý deň má dosť vlastného trápenia.
Nebuďte teda ustarostení o zajtrajšok, lebo zajtrajšok sa o seba postará. Každý deň má dosť vlastného trápenia.
Nebuďte teda ustarostení o zajtrajšok, lebo zajtrajšok sa o seba postará. Každý deň má dosť vlastného trápenia.
Nebuďte teda ustarostení o zajtrajšok, lebo zajtrajšok sa o seba postará. Každý deň má dosť vlastného trápenia.
Nebuďte teda ustarostení o zajtrajšok, lebo zajtrajšok sa o seba postará. Každý deň má dosť vlastného trápenia.
Nebuďte teda ustarostení o zajtrajšok, lebo zajtrajšok sa o seba postará. Každý deň má dosť vlastného trápenia.
Nebuďte teda ustarostení o zajtrajšok, lebo zajtrajšok sa o seba postará. Každý deň má dosť vlastného trápenia.
Nebuďte teda ustarostení o zajtrajšok, lebo zajtrajšok sa o seba postará. Každý deň má dosť vlastného trápenia.



Nie všetko čo je nové je lepšie

S tým to výrokom veľmi nesúhlasím. Skúšať nové veci je úžasné, prekvapujúce, dobrodružné... Prečo by to potom bolo zlé. Ja na tom fičím minimálne stále, keď prídem do obchodu. Ak si idem kúpiť čokoládu, tak si nekúpim tú čo dobre poznám no "šahnem" po novej (od iného výrobcu, inú príchuť...). Ako by som potom vedel, že tá ktorú kupujem stále je tá najlepšia?

Zväčša nájdem ešte lepšiu. Nehovorím občas sa stane, že tomu tak nie je. To je na tom to skvelé, to prekvapenie po otvorení je stále tak úžasný pocit.

A to má využitie všade. Rád sedávaš vo vlaku v kupé tak choď do otvoreného vozňa, nastavuješ si budík stále len 7:00 tak ho nastav na 7:02, susedov na ulici nezdravíš tak to teraz urob a uvidíš aká bude reakcia, nezvykneš sa len tak usmievať tak sa usmievaj.... a pod. Zaručujem ti, že obyčajný (stereotypný) deň sa zmení na úžas budiaci deň.



"Změň, co změnit můžeš, ostatní nech být."
Henry Ford

Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu

Komentáre

Zverejnenie komentára